insta

PREVIOUS POST

7 hacks om je sales funnel te verbeteren

NEXT POST

“Doe mij maar iets met content”

NIEUWS

NIEUWS

BLOG | 27 sep 18

Digital is dood, lang leve digital!

Er bestaat een kans dat je onlangs jouw Facebook account verwijderd hebt, dat je telefoon steeds vaker op vliegtuigmodus staat of dat je die fitnesstracker toch maar links laat liggen. We zijn ons namelijk meer en meer bewust van de impact die technologie op ons leven heeft en handelen daar ook naar. Neem daarbij dat als je net dat ene data-schandaal vergeten bent, de volgende alweer staat te dringen. Kortom digital heeft het zwaar gehad de afgelopen tijd.

Maar dat digitale bewustzijn gaat ons ook veel brengen.  Doordat mensen veel bewuster omgaan met digitale prikkels zoals social media, dwingen ze zichzelf om keuzes te maken. Keuzes in wat, wanneer en hoeveel content ze consumeren. En dit is goed want dit betekent volgens mij dat als content de juiste behoefte vervult het ook meer aandacht krijgt. Dat kan content zijn die antwoord geeft op een vraag, maar ook gewoon sterke content ter vermaak.

En precies daar liggen kansen. Natuurlijk hebben we vluchtige campagne content nog steeds nodig om te verleiden, maar om mensen vast te houden en te binden is het structureel aanbieden van verhalende en probleemoplossende content essentieel. Juist in deze zogeheten mid-funnel kan digital veel waarde toevoegen. Digital zorgt ervoor dat we content in vele vormen op een interactieve en creatieve manier kunnen presenteren. Maar ook dat we content op maat aan kunnen bieden en bijvoorbeeld aan kunnen passen op basis van locatie, tijd, device of bepaalde kenmerken van de ontvanger. De mogelijkheden zijn eindeloos en dat maakt de combinatie van digital en creativiteit zo enorm interessant en vooral ook heel leuk.

Het gaat er in ieder geval om dat we aandacht geven aan en liefde steken in het maken van de juiste en onderscheidende content. Content die één op één aansluit bij jouw DNA als merk. Het toenemende digitale bewustzijn wordt zo een wisselwerking van aandacht geven en aandacht krijgen. Ik zie in ieder geval volop kansen om mijn creativiteit op een bedje van digital toe te kunnen passen.

Want ja digital is dood, maar lange leve digital!

Kom meer te weten over Creative Lead Generation

Foto: Biancoshock

Bas Gezelle | Head of Digital

bas@nosuch.nl