


PREVIOUS POST
Op naar Amerika
NEXT POST
Vormgeving: De ultieme compositie van het creatieve idee


PREVIOUS POST
Op naar Amerika
NEXT POST
Vormgeving: De ultieme compositie van het creatieve idee
BLOG | 21 mrt 18
‘Een goed idee heeft hele strakke kaders nodig.’ Een opmerking die deze week terloops voorbijkwam in een discussie tussen een designer en een klantverantwoordelijke. Een opmerking die bleef hangen.
Want is dat zo? Heeft een goed creatief idee kaders nodig, en om welke kaders gaat het dan? Resultaat, bereik, doelgroepen? Of gaat het over financiële kaders en de tijd die iets mag kosten? Ja, een creatief idee heeft al deze kaders nodig om als ‘goed’ te kunnen worden gekwalificeerd. Maar een uitmuntend idee heeft nog iets extra’s nodig, namelijk een stevig fundament waarop het creatieve proces zich afspeelt.
Het is de reden waarom je als merk überhaupt tijd vraagt van mensen om aandacht voor je te hebben. Daar moeten we samen naar op zoek. Want echte aandacht is waardevol deze dagen. Merkenergie is het fundament voor alle communicatie, de speelruimte van een creatief om dat wat een merk écht bijzonder maakt te kunnen laten zien, voelen en ervaren.