PREVIOUS POST

FITC 2018

NEXT POST

Merkenergie als speelruimte voor creatie

NIEUWS

NIEUWS

BLOG | 21 mrt 18

Op naar Amerika

NOSUCH internationaal

Wat ooit begon als een eigenwijs idee om het ‘anders’ (NOSUCH) te doen, is uitgemond in een spectaculair internationaal avontuur. Werkend voor grote multinationals als Shell, Microsoft, Canon, AkzoNobel, Varo, T-Mobile, Nutreco etc. weet je al snel dat de wereld meer te bieden heeft dan je ooit voor mogelijk hield. Dit houdt tegelijk in dat je, om als bedrijf aantrekkelijk te blijven, meer moet doen dan alleen je werk. Nieuwsgierigheid helpt hierbij enorm.

Deze week was ik in Houston en Chicago om met onze klanten te praten over de uitdagingen aan deze kant van de Oceaan. Wat speelt er hier en wat kunnen wij doen om van waarde te kunnen zijn? Mijn conclusie is gelukkig: HEEL VEEL! Onze wereld is extreem in beweging. Technische innovatie zorgt voor een andere beleving en nieuwe mogelijkheden in ons ‘oude’ vak: Branding en Communicatie. Ons vak is veranderd. Gaat veel verder dan de eerste fase van de sales-funnel. Nieuwe technieken worden steeds belangrijker. Onze aandacht strekt zich uit over de gehele ‘customer journey’. Er is sprake van een dagelijks gesprek tussen merk en mens. Van de eerste kennismaking met het merk tot de daadwerkelijke verkoop en daarna!

Ik pretendeer nooit een specialist te zijn. Ik ben een ondernemer,
zie de mogelijkheden en denk daarbij vooruit.

Untapped goldmines 

Onlangs was ik te gast bij Mattersight. Een aan de NASDAQ genoteerd Amerikaans bedrijf dat zich heeft gespecialiseerd in ‘Voice of the Customer’-technologie. Wat valt er te leren van callcenters? ‘Untapped goldmines of customer insights’. Welke data worden daar verzameld en hoe kun je daar veel meer mee doen? Er ging weer een wereld voor mij open. Een volgende vruchtbare samenwerking ligt voor de hand. Want één ding is zeker: Deze kennis past in ons model en helpt onze klanten vooruit om meer inzicht in hun doelgroepen te krijgen en daarmee hun propositie te verbeteren.

AUTEUR

Teus Baars | Director

teus@nosuch.nl

+31 (0)10 244 1044