PREVIOUS POST

Waar voel jij je thuis?

NEXT POST

#FITCAmsterdam: Creativiteit en technologie maken van tekeningen een universele taal

NIEUWS

NIEUWS

BLOG | 30 nov 18

NOSUCH Talks #1: Laat mensen spreken voor je merk

Merken en mensen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Zonder merken worden mensen niet voorzien in behoeften. En zonder mensen hebben merken geen bestaansrecht. Maar hoe breng je merk en mens samen in een wereld die wordt gekenmerkt door digitale transformatie en steeds veranderende marketing-uitdagingen?

Deze vraag stond vorige week donderdag centraal tijdens de eerste NOSUCH Talks in Stadion de Kuip Rotterdam. Keynote-spreker en digitale transformatie-expert Rik Vera trapte het evenement af met een inspirerende presentatie over ‘Managers, the day after tomorrow’. Al snel maakte hij duidelijk dat het marketingspeelveld continu verandert door de invloeden van technologische ontwikkelingen. De strategieën en plannen van gisteren, zijn vandaag achterhaald. Zo snel gaat dat. Dat leidt tot de vraag: wat ga jij daarmee doen?

Als merk moet je hierop inspelen. Signaleren en implementeren. Geïnspireerd raken en inspireren. Daar is diepgaande kennis voor nodig; van je merk en je doelgroep, ofwel de mens. En die zet je vervolgens in gedurende de gehele klantreis, door de combinatie van drie expertises: branding, creatie en IT. Dit noemen we Creative Lead Generation: het creëren van leads die van je merk houden. Met zijn presentatie ‘De waarheid ligt in het midden’ wist Marcel, onze Head of Strategy, het publiek te overtuigen van het belang van de mid-funnel voor het creëren van merkliefde. “De fase voor de ‘point of purchase’ is de start van relaties met je klant. Dit is hét moment om je merk te laden met verhalen, onder andere door het delen van expertise, klantervaringen, blogs en social media content. En om vervolgens te luisteren naar wat je boodschap doet. Of die gedeeld, omarmd of juist verworpen wordt. Zenden, maar vooral ook luisteren. En dat maakt dat de rol van creatie verschuift van creëren naar documenteren… en dáármee creëren we. De tijd van het beoordelen van creatie puur op basis van esthetiek is definitief voorbij.”  

Have fun. Make friends. Create fans. Dat is waar we als creatief bureau in geloven en wat we willen overbrengen op onze opdrachtgevers en met ze nastreven. Door in de mid-funnel relevantie en waarde toe te voegen aan merken, ontstaan duurzame relaties met loyale klanten. Klanten worden onderdeel van je DNA, ambassadeurs van je merk, en je fans. Van merken die mensen aanspreken tot mensen die spreken voor je merk. Merken en mensen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden… Dat is zeker.

Nieuwsgierig naar wat Creative Lead Generation voor jouw merk kan betekenen? Bekijk hieronder de aftermovie voor een impressie van NOSUCH Talks #1 of neem contact op met CLG@nosuch.nl voor meer info.

Meer informatie?

Demi Keizer | Projectmanager

clg@nosuch.nl