Microsoft | Office Attach

Campagne- & eventmanagement

Opdrachtgever

Microsoft Nederland, OEM (Original Equipment Manufacturers)

Opdracht

Ontwikkel een (through partner) campagne die partners van Microsoft activeert om meer aandacht te geven aan de cross-sell van de Office producten om zo de attach-rate bij de verkoop van PC’s, notebooks en tablets te laten groeien. Ontwikkel tevens online middelen voor de doelgroep ‘eindgebruikers’.

Uitwerking

Voor (sales) campagne is het concept ‘Met Office 64% meer business’ ontwikkelt. De 15 grootste resellers van Microsoft ontvingen een persoonlijk bezoek van een promodame, uitgerust met een promokoffer en snoeppot, die op een visuele manier inzichtelijk maaktte hoeveel meer omzet is te behalen met Office. Met een wekelijkse salesupdate via email werd de partner op de hoogte gehouden van de verkoopstatus voor die week. Naast het concept ‘Met Office meer business’, zijn de volgende middelen ontwikkelt: promopakket (koffer, poster, table tent, snoeppot), salespresentatie, checklist en emailings (EDM). Ter promotie van Office bij de eindgebruiker, zijn banners en emailings ontwikkelt die de partner kan inzetten naar zijn klanten. De boodschap voor deze middelen luidt onder andere ‘Nieuwe PC? Pak Office mee.’

“De campagne wordt nu zelfs in Western Europe ingezet als ‘best practise’ campagne”
Gisbert van Baalen, Partner/Chanel Marketing Manager