PREVIOUS POST

Merkenergie als speelruimte voor creatie

NEXT POST

An interview with
Teus Baars

NIEUWS

NIEUWS

BLOG | 21 mrt 18

Vormgeving: De ultieme compositie van het creatieve idee

Het juiste besef

Het begint met nieuwsgierigheid en de wil om te verrassen en te ontroeren. Vormgeving begint met het juiste besef van de opdracht. Met het klein en begrijpelijk maken van de vraag, voor zowel designer als opdrachtgever. Zodat speelruimte wordt gedefinieerd. Want op het moment dat je de opdracht klein maakt zie je pas hoe groot de ruimte is om tot de beste oplossing te komen. Het merk ligt altijd ten grondslag aan die oplossing en het creatieve idee is leidend voor de vorm. Omdat we geloven dat ieder middel bijdraagt aan het versterken van het merk is diepgaande kennis van de identiteit een vereiste voor iedere vormgever. Instrumenteel en emotioneel.

Wij zien design als ultieme compositie van het creatieve idee: beeld, tekst en de grafische elementen.

Vormgeving is vormonafhankelijk

Digitaal, analoog, online, offline, visueel, audiovisueel of in welke uitingsvorm dan ook. Want vormgeving is vormonafhankelijk. Vormgeving gaat om de juiste snaar, om direct tussen de ogen. Om innovatie en communicatie. Op de juiste plek, de juiste tijd, met de juiste middelen en voor het juiste publiek. Zoals beeld, tekst, grafische elementen en het grote idee elkaar versterken in de totale oplossing, zorgen onze professionals van verschillende disciplines, in samenwerking met de klant, voor de juiste dynamiek waarin ze elkaar weten te inspireren het beste werk te maken. Uiteindelijk blijft vormgeving samenwerken.

AUTEUR

Ralf de Jong | Head of Creation

ralf@nosuch.nl

+31 (0)10 244 1044