PREVIOUS CASE

ARGOS
ACHT WEKEN LANG TANKTEGOED WINNEN

NEXT CASE

SHELL
EEN ROEMRIJKE GESCHIEDENIS

CAMPAGNES

ALLIANZ DIRECT
INTERNE MERKACTIVATIES

INTERNE MERKACTIVATIE

Klant sinds 2018

Het jonge merk Allianz Direct staat met haar online DNA voor een compleet nieuwe mindset en werkwijze. Om medewerkers hieraan te verbinden en betrokken te houden lanceerden we in Nederland, Duitsland, Italië en Spanje de So Now Challenge. Een verzameling van leuke en leerzame challenges waaraan de values van het merk ten grondslag liggen. Met de So Now Challenge komen medewerkers via fun en play in aanraking met het “nieuwe” merk en kunnen ze per challenge leuke prijzen verdienen.

EASTER CHALLENGE

We trapten af met de Allianz Direct Easter Challenge. Vanuit huis gingen medewerkers in Nederland en Duitsland aan de slag om een leuke Paasprijs te verdienen zodat ze met een glimlach het weekend in gaan.

OLYMPISCHE SPELEN

Omdat Allianz sponsor is van de Olympische Spelen stond deze So Now Challenge in het teken van sport. Met als doel jonge sporthelden te supporten en het Jeugdfonds Sport & Cultuur te sponsoren. De medewerkers werden uitgedaagd om tijdens diverse challenges zelf geld in te zamelen voor dit fonds. Om medewerkers te enthousiasmeren hebben we een folder, posters, koffiedisplays en carrousels ontworpen.

ONLINE CHALLENGES

Het interne communicatiekanaal Slack is de thuisbasis voor de challenges. Hier wordt elk kwartaal een challenge gedeeld met de medewerkers en moeten ze hun oplossing insturen. In elke challenge staat een merkwaarde centraal en moeten medewerkers in de day challenge puzzels oplossen, foto’s maken, ideeën pitchen etc.

RESULTATEN SO NOW CHALLENGE

210

MEDEWERKERS

15

TEAMS

153

CHALLENGES VOLBRACHT

De beste campagne is slechts een verschijningsvorm van iets groters: jouw merk-dna.

Hallo! Het unieke verhaal van jouw merk: daar ben ik benieuwd naar. Het vormt de basis van elke campagne en, nog belangrijker, voor de relatie met jouw klant.

Teus Baars | Director

teus@nosuch.nl

06-51797487