PREVIOUS CASE

JAARBEURS:
ATTRACT-ENGAGE-ACCELERATE

CAMPAGNES

ALLIANZ DIRECT
REBRANDING LAUNCH

POSITIONERING, INTERNE MERKCAMPAGNE, INTERNE BRANDING

Klant sinds 2018

Allianz Direct is sinds 2020 het nieuwe merk van het oude Allsecur. Maar hoe zorg je ervoor dat alle medewerkers je nieuwe merk omarmen en hier als echte ambassadeurs mee aan de haal gaan? Om de nieuwe identiteit en bijbehorende merkwaarden intern te introduceren bij de medewerkers ontwikkelden we de ‘Let’s go’ campagne. Met de bekendmaking van de nieuwe merkambassadeur, niemand minder dan Usain Bolt, gaven we het startschot (no pun intended) voor de uitrol van het nieuwe merk.

LET'S GO

Allianz Direct is een online verzekeraar die meebeweegt met de snel veranderende wereld en haar medewerkers alle ruimte geeft om die wereld in beweging te brengen. Medewerkers werken aan het nu, van zichzelf en hun klanten. Met de snelheid van Usain Bolt.

DREAM BIG, ACT NOW

Het Let’s go concept kan voor verschillende doeleinden worden ingezet: Motivation & Inspiration – om de merkwaarden of company culture te belichten, Company pride – om de consumentencampagnes intern door te vertalen, en voor Events – interne events promoten of inhaken op actualiteiten. Zo ook toen Allianz Direct zijn intrek nam in de Allianz Tower op de Coolsingel te Rotterdam. Het perfecte moment om het nieuwe pand helemaal in lijn te brengen met hun nieuwe brand identity. Het concept inspireert en enthousiasmeert de medewerkers dagelijks wanneer zij weer naar kantoor komen en brengt de cultuur op de werkvloer tot leven.

NOW IS MADE BY YOU

De interne brand proposition ‘Now is made by you’ hebben we voor de inrichting van het pand doorvertaald in een concept genaamd ‘Now-ing’. Alles wat je binnen ziet of kan doen inspireert medewerkers om aan de slag te gaan met het “nu” en haalt het “nu” in de vorm van content en data naar binnen. Met Usain Bolt als de ‘Now-man’.
De kantoorruimte heeft een echte sprintbaan met Usain Bolt, 2 scrumruimtes met muren vol post-its in de vorm van Superman & Uma Thurman, een Let’s go wand met elektrische steps om snel te verplaatsen binnen kantoor en persoonlijke verhalen en Insta foto’s op de wanden. Daarnaast zijn alle meeting rooms voorzien van eigen namen beginnen met een # het symbool van ‘nu’.

"Het werkt heel prettig met NOSUCH, ze voelen ook een beetje als de Allianz Direct Family!"
Steffie van der Velde - Senior Marketeer Allianz Direct

De beste campagne is slechts een verschijningsvorm van iets groters: jouw merk-dna.

Meer weten over dit project?

Teus Baars | Director

teus@nosuch.nl

06-51797487