PREVIOUS CASE

TRADE MART
RETAILBEURS
CAMPAGNE 2018 & 2019

NEXT CASE

CENTER PARCS
MAGAZINE

VISUAL IDENTITY

NDUS3
ADDING SMART TO INDUSTRY

VISUAL IDENTITY I DESIGN

Klant SINDS 2018

SMART, BEKWAAM EN EEN TIKKELTJE EIGENWIJS

Als nieuwe speler in de smart industry verbindt ndus3 young professionals met uitdagende opdrachtgevers en innovatieve projecten. Maar hoe leg je uit dat de industrie meer is dan wat de meeste mensen in eerste instantie denken? ndus3 vroeg ons om een huisstijl te ontwikkelen die past bij hun jonge en frisse identiteit, en die tegelijkertijd de professionaliteit en daadkracht uitstraalt waarmee ze te werk gaan.

“In onze zoektocht naar een nieuw logo voor ons bedrijf hebben we gebruik gemaakt van de creatieve kracht van NOSUCH. Zij hebben de ruimte gekregen om met de naam ndus3 binnen de grenzen smart, intelligent, kleurrijk en innovatie aan de slag te gaan. Het eindresultaat is geslaagd en doet 100% recht aan onze bedrijfsfilosofie.”

– Gerben van Manen, Directeur en mede-eigenaar ndus3

ONTCIJFEREN VAN EEN VISUELE UITDAGING

De vormtaal van een logo bevat elementen die de huisstijl een eigen karakter geven. Zo is bij ndus3 gekozen voor een eigenwijze schreefletter in heldere, opvallende kleuren, en positionering van de 3 als machtsverheffing. Alle elementen van een logo worden zorgvuldig overwogen en zo komen we, in overleg met de klant, tot een resultaat waarin de visual identity tot uiting komt. 

 

 

 

DOORVERTALING IN MIDDELEN

Als de fundering gelegd is, kan het huis gebouwd worden. De huisstijl die in het logo is toegepast hebben we laten terugkomen in een aantal middelen. De huisstijl kan vervolgens op elk denkbaar communicatiemiddel worden ingezet.

“Doordat elke individuele letter in de bedrijfsnaam bestaat uit een combinatie van kleuren, ontstaat er direct “stopping power”. Je ogen registreren iets wat de hersenen nog nooit eerder hebben gezien. Het prikkelt en nodigt (onbewust) direct uit tot het ontcijferen van deze visuele uitdaging. Dat gevoel wordt nog eens bekrachtigd doordat er ook opeens een cijfer in blijkt te zitten, zelfs in een machtsverheffing.”

– Gerben van Manen, Directeur en mede-eigenaar ndus3

 

Visual identity: de kern van jouw merk is de inspiratie.

Hoi! Ik ben benieuwd naar wat jouw merk uniek maakt. Laten we gaan werken aan een visual identity die dat treffend en effectief uitstraalt.

Nancy van Duuren | Client Services Director

nancy@nosuch.nl

0681230987