Hoe dichterbij,
hoe beter
Kanker krijg je niet alleen, kanker krijg je samen. De ziekte en de ingrijpende gevolgen ervan hebben een grote impact op het leven van patiënten én familie. In de moeilijke tijd van ziekte en behandeling wil je niets liever dan dicht bij elkaar zijn. Hoe dichterbij, hoe beter.
Het belang van nabijheid
Onderzoek wijst uit dat goede sociale steun van kankerpatiënten zorgt voor minder stress en meer motivatie tijdens de behandeling. In deze moeilijke tijd van ziekte en behandeling wil je niets liever dan dicht bij elkaar zijn. In het Familiehuis vinden kankerpatiënten en familie daarom een tijdelijk thuis, dicht bij het ziekenhuis. Met deze campagne geven we aandacht aan het belang van nabijheid van patiënten en familie, en het warme gevoel van thuiskomen dat het Familiehuis biedt op het moment dat je dat het meest nodig hebt.
interactieve outdoor campagne
Als onderdeel van de campagne is een interactieve outdoor uiting te zien met een patiënte, waarmee het zichtbaar beter gaat naarmate je als voorbijganger dichterbij komt. Bij de ontwikkeling van de uiting is gebruik gemaakt van innovatieve technologie waarmee gedetecteerd wordt hoe dichtbij iemand is. Zo ontstaat er een emotionele connectie tussen de patiënte op het scherm en de voorbijganger.
Door de winst bij de Digital Creative Competition van Ocean Outdoor is een voor Familiehuis uniek mediabudget beschikbaar gesteld. Hiermee hebben we een groot publiek kunnen bereiken.