Strategie
De strategische vonk voor jouw merk
De relevantie van strategie
Effectief creatief werk begint met strategie. Dat is de vonk. Want een scherpe strategie maakt creatief werk doelgericht en zorgt ervoor dat het werk onderaan de streep ook wat oplevert voor het merk. Relevantie is het sleutelwoord. Want wat maakt een merk relevant in het leven van de doelgroep? En hoe claim je als merk die relevantie? Waar, wanneer en hoe laat je je zien en voeg je waarde toe? Dat zijn de kernvragen waarop we bij NOSUCH een solide strategie bouwen die de basis vormt voor creatief werk dat mensen in beweging brengt.
Wat je krijgt
Voor merkontwikkeling richt de strategie zich op een goede merkpositionering. Aan de hand van analyses, workshops, interpretaties, presentaties en validaties komen we samen tot een merkessentie, positionering (op basis van onze ‘Energiecentrale’-methodiek) en strategie die je merk verder helpt. We ontwikkelen ook campagnestrategieën. We ontwerpen de ideale customer journey en zetten de lijnen uit voor het creatieve werk, inclusief het tactische plan voor de uitvoering, meting en optimalisatie van de campagne. In beide gevallen is strategie het raamwerk waarbinnen het merk verder kan groeien en de juiste snaar kan raken bij de doelgroep.
“Tijdens een branding traject maken we de afstand tussen merk en bureau zo klein mogelijk. We zitten graag dicht op het vuur. Branding werkt namelijk beter van binnenuit, als we samenwerken.” – Maarten Reijnen, NOSUCH
Werk
We kunnen eindeloos over effectief creatief werk praten, maar soms is het beter om het werk zelf te laten spreken. Hier vind je het werk waarmee we merken de energie geven om mensen in beweging te brengen. En laat dat nou net het werk zijn waar wij zelf ook de meeste energie van krijgen.
Onze eigen methodiek: ‘De Energiecentrale’
Hoe kom je tot de essentie van je merk? En die oh zo cruciale relevantie? Bij NOSUCH hebben we daar een eigen methodiek voor, die we ‘De Energiecentrale’ noemen. Gebaseerd op bewezen methodes en up-to-date wetenschappelijke principes in een toegankelijke en energieke vorm. Minder uitleg, meer beleving. Daar houden we van. En dat werkt. Want zo komen we super soepel tot een scherpe merkpositionering. Met de Energiecentrale ontwerpen we hoe je merk energie zal geven aan de mensen voor wie het bestaat.